Wednesday 17 June 2015

#Ramadhanku,# FinalExamku!



Salam Ramadhan almubarak!

Esok 18 Jun 2015 satu detik yang cukup bermakna.. buat pertama kalinya aku dan kengkawan berpuasa di bumi USIM yg bernilai ini... tapi, bukan sekadar berpuasa, malah berimtihan juga...

macam-macam program kami rangka untuk ramadhan. ODOJ, Khatam quran deng geng usrah, masak iftar sesama, berjemaah, terawih, sahur, study... banyak benda...

cuma pelaksanaannya bagaimana? risau jika ada pertelingkahan di bulan mulia ini... harapnya tiada..
lagi harapan aku, arap dapat seimbangkan antara study dan kejar pahala di bulan ramadhan.. sebab jika study dengan niat yang betul, insyaAllah juga jd satu ibadah kan?

di kesempatan yang ada ni, nak mohon berjuta ampun maaf dr sahabat handai , sedara mara, cikgu cikgi and sesapa jer yang pernah terlibah dlm hidup aku.. sama-sama kita berbuat pahala seikhlas mungkin di bulan barkah ini...

lastly, Ahlan ya Ramadhan! sangat rindukan suasananya... Ya Allah, sampaikanlah aku sehingga ke penghujung Ramadhan, jadikanlah ramadhan kali ini sebagai satu medan pesta ibadah buatku. jadikanlah aku istiqamah.. permudahkanlah imtihanku... bantulah aku dengan urusan2 harianku... Aminnn ya rabbal alamin :)

No comments:

Post a Comment