Thursday 12 December 2013

Semua Milik-Mu


Semalam aku berpeluang menjejakkan kali ke HEP, Usim. Dah lama sebenarnya nak ke sana, dan kebetulan semalam sedang menguruskan tempahan dewan utk Bicara Siswi, so aku ambil peluang itu utk berjumpa doktor... buat medical check-up.
Dah berminggu di serang skit kepala secara tiba-tiba. biasa lebih kerap pada waktu malam. Rasa nak hantuk kepala pada dinding. Tak tahan rasanya...
so, apalagi..jumpa doktorlah..
doktor: Hayati ya? sila duduk.
aku: ya doktor.
doktor: apa masalah Hayati?
soal doktor lelaki yang sudah berumur itu. bicaranya sopan.
aku:saya kerap kali sakit kepala. bahagian belakang leher.(aku tunjukkan tempat yg dimaksudkan.)
doktor: Bila lagi Hayati alami?
aku: dah dua, 3 minggu juga doktor...kadang- saya tarik2 rambut utk menghilangkan rasa sakit.
doktor: awak kerap demam ke? sakit perut ke?
aku: demam tu agak kerap. tapi sakit perut tak pula.
doktor: better Hayati pergi check mata. mungkin masalah pada mata.
(gurlpp!!!!!!!)
aku: saya xder masalah penglihatan doktor. saya boleh nampak dengan jelas.
(macam aku pula doktor. bantah2 cakap dia)
doktor: Betul, tapi awak kena juga check mata tu.urat mata tu bersambung ke kepala.

(bla bla bla doktor terangkan....)

natijahnya doktor bagi aku dua jenis ubat. satu untuk di kunya, dan satu untuk di telan. seram sejuk rasanya. aku xnak jadi RABUN!!!
 hakikatnya, kalau Allah nak tarik sesuatu dari kita, Dia tak perlukan keizinan dari kita pun. segala-gala milikNya.
aku belum lagi pergi buat pemeriksaan mata.. belum yakin.
 ingat serangkap lagu Rabbani:

 mana milik kita,
tidak ada milik kita,
SEMUA yang ada...
Allah yang punya!

No comments:

Post a Comment