Thursday 2 April 2020

Zoom Meeting #TeamHamare !


Assalamualaikum, hallu hallu wassup guys. Apa cerita masing-masing? Stay at home ke tak tu? Ker ada yang ingkar PKP? Diharap semua bersabar dan tidak mendatangkan masalah kepada orang lain. Cukuplah dengan ujian yang kita sedang hadap hari ini.

Sedar tak sedar, hari ini 2 April. Bermaksud kita dah memasuki fasa kedua PKP atau 14 hari kedua PKP. Takkan lah disebabkan kebebalan sesetengah pihak, kita akan sambung lagi PKP ni?
Tengok berita tadi, pengumuman samada PKP disambung lagi atau sebaliknya akan diumumkan pada 10 April. Sama-samalah kita mendoakan negara kita yang tercinta ini segera bebas dari Covid -19 dan semuanya kembali pulih. tambahan pula, Syaaban berbaki 21 hari jer lagi. Ini bermaksud Ramadhan is coming around guys...

Bukan saja-saja PM suruh kita berkurung dan menjarakkan diri dari umum . Ini salah satu bentuk keprihatinan sesama kita to stop the spread of Covid-19. Malah menjauhi adalah cara baru untuk menyayangi.(Ini ayat dalam quotes di atas). Tapi betullah, kalau kita sayang keluarga kita, sahabat-sahabat kita, tak mengapa kita berjauhan buat seketika ya.

Panjang pulak muqaddimah bila rajin menulis ni ! :p

Bukan apa, nak bagitahu, macam yang team Hamare buat ni baru betul. Nak berjumpa boleh, alam maya kan ada. Gunalah teknologi sedia ada tu untuk merapatkan lagi hubungan dan jarak sesama kita.

Oh, sebenarnya saya teruja nak bercerita tentang pertemuan pertama saya dengan team Hamare. Bila namanya pertemuan pertama, maksudnya saya belum pernah bertemu mereka.

Hari Isnin, 30 Mac Dr. Ali buat pengumuman dalam Group Hamare akan ada satu meeting menggunakan aplikasi Zoom pada 1 April. Tegas betul Dr. Ali. Dia kata tak ada alasan untuk tak join meeting kali ini sebab masing-masing tak boleh keluar rumah dan kerajaan pun dah bagi data percuma ke semua telco. Kemudian si ladyboss, Syazana pula whatsapp saya bagitahu kena join sama meeting tersebut. Apalagi, mulalah saya gelabah tak senang duduk. Maluuuuuu, sebab saya tak pernah bersemuka dengan mereka melaikan beberapa orang jer sebelum ni. Huda pujuk supaya join dan jadi pendengar saja. Okaylah.saya pertimbangkan.

So, gigihlah saya berguru dengan Syazana dan Huda tentang Zoom ni. Laptop pun buat-buat pening. Haha. Sempatlah juga test zoom dengan Huda dan Syazana malam sebelum meeting.

1 April.

Sepatutnya ada dua meeting tarikh ni. 1 meeting Hamare Group jam 9.00 pagi dan satu Hamare Publication jam 2.00 petang. Tapi meeting sebelah petang tak dapat nak join atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. Hahaha.

Menggigil tangan, sakitperut, gugup, nervous semua ada. Macam orang nak masuk merisik pula. Punyalah berdebar nak meet up kali pertama. Tak over tak sah.

Tapi Alhamdulillah, walaupun ramai lelaki. Diorang sporting lah. so, saya enjoy jer. Sempat join pun separuh jalan sebab ada masalah line. Terputus-putus.
Inilah kami semua yang berjaya join meeting walaupun agak lari masa sebab memasing baru nak setting Zoom. Maklumlah meeting kali pertama guna benda alah ni.
 Point saya nak cerita kat sini, dekat mana pun kita berada sekarang, teknologi sedia mendekatkan. Alhamdulillah matlamat meeting tercapai. Kerja-kerja Hamare tetap run walaupun PKP. Semuanya akan berjalan atas talian. Dan, saya sangat gembira dengan pertemuan pertama ni.


So, sesiapa yang belum pernah guna Zoom ni, boleh lah belajar-belajar guna. Lepas ni boleh lah berZoom dengan students saat PKP ni. Manfaatkan masa yang ada.

Itu jer cerita hari ni.. Babai. Nak Berzoom dengan Huda dan Nab sekejap.

Selamat malam.

No comments:

Post a Comment