Monday 20 April 2020

Bantuan Cakna Kasih πŸ€—

Alhamdulillah genap seminggu sudah... Tetiba acah-acah jadi frontliner.. Turun membantu apa yang patut.
.
Ahad lepas 12/04/2020 Tuan Mudir call minta datang ke sekolah sebab nak agihkan barang dapur dari Jabatan Kebajikan Masyarakat.
.
So, saya selaku SU Kebajikan Pelajar bersama bendahari dan kaunselor sekolah turun le sekolah. Seharian juga packing barang dan list nama keluarga yang layak untuk dapatkan bantuan barang dapur ni.
.
13/04/2020

Struggle sungguh aku call hampir 40 keluarga... Ada yang jawab, ada yang sengaja tak jawab dan ada yang nombor dah tak aktif. Saya whatsapp tanya, kenapa tak jawab... Dia cakap, laaaa ingatkan scammerπŸ˜…πŸ˜‚πŸ˜΄

Saborrrr jela.
.
14/04/2020

Pagi-pagi buta lagi kami SU Kebajikan,kaunselor,bendahari,Pk Hem,PK Ko dan SU PIBG datang ke sekolah.

Kami dah set masa siap-siap untuk family datang pick up barang dan terus balik. Nak elakkan daripada berkumpul ramai-ramai.

Tak lupa juga, kami memang ikut SOP yang betul.. Jaga jarak, cek suhu, guna hand sanitizer, pakai mask dan sarung tangan. Lengkap!
.
Alhamdulillah, jam 12.00 tengahari semua dah setel dan kami boleh balik. Semuanya berjalan dengan lancar sebagaimana yang dirancang.
.
Penat? Memang agak penat. Tapi penat tu hilang bila tengok wajah-wajah parents yang kelegaan dan gembira bila dapat bantuan.  Sungguh rasa terharu. Kadang memang aku bersyukur dapat sandang jawatan ni sebab boleh bantu orang yang memerlukan dengan apa yang aku ada. Seboleh-bolehnya nak bantu pelajar yang susah.
.
"Sebaik-baik manusia adalah orang yang memberi manfaat dan kebaikan pada orang lain..." So aku nak jadi macam tu lah.
.
Tolong semampu kita, tak perlu nak tiru orang lain ataupun nak jadi macam orang lain !
.
#kitabaikramaisayang
#kitajagakita
#staysafe #stayhome #pkp #rmo #cmo #musaadahcovid19 #covid19     


No comments:

Post a Comment