Wednesday 31 December 2014

Bersyukur Saat Diuji :)

Memasuki ambang 2015, sungguh diri ini tlh diuji.. Tp aku yakin, hikmah yg lbih bsar akan menunggu...moga aku trus diberi ketenangan...Tapi aku bersyukur sangat ada sahabat yg baik disisi saat diri diuji...  Syukran sahabat yg mmbantu.. Nabon, Cak Ud, Omma Maya, Kak Cak Syida...semoga Allah bersma kalian.
Bila bangun ja pagi , rasa tak khusyuk nak solat subuh bila teringatkan ujian yg mnimpa... tp, aku cuba juga nak gagahkan diri dengan Dhuha selepas itu... Still cant go... Banyak sangat dosa aku dalam 2014 ya Allah... Arap sangat ujian ini menyapu bersih dosa-dosa aku yg telah lalu...

Alhamdulillah dah tengahari ni, aku dah boleh lupa sikit demi sikit apa yang berlaku... esok plak final exam bkal bermula... Aku yakin, Allah Yuftah 'Alaina :)

Sebelum buka buku, layan lgu Rahmat Ujian sat.semalam Nabon bagi lagu ni suh aku dengar. Walaupun sebelom ni aku memang dah hafal lagu ni, tapi kali ni deep sangat. menginsafkan..

Dalam derita ada bhgia
Dalam gembira mungkin terselit duka..
Tak siapa tahu, tak siapa pinta ujian bertamu..

Bibir mudah mengucap sabar
Tp hatilah yg remuk menderita..
Insan memandang mempunyai berbagai tafsiran.
Segala takdir, terimalah dgn hati terbuka..
Walau tersiksa, ada hikmahnya....
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa..
Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya
Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi...
Segala ujian diberi
Maka bersyukurlah selalu

 Yeahhh... Ima Wa Mae He Susume.. Go hayat...
#BersyukurSaatDiuji
#AllahWithYou
#Dosa2014vsUjian2015

No comments:

Post a Comment