Friday 28 June 2013

Kelahiranku....

Alhamdulillah, syukur ya ALLAH. Tanggal 27 jun 2013 genaplah usia ku 20 tahun. rasa tak percaya pula bila umur dah mencecah ke tahap tu. tapi ini lah realiti yg harus diterima. umur dah mencapai angka 2. tapi amal dan kebajikan entah ke mana. hmm bermacam-macam ucapan yg aku terima. Doa panjang umur tu paling kerap lah.Apa yang paling penting bukan sekadar panjang umur, tapi umur itu tidak tersia-sia macam tu jer. punyai bekal untuk kesana nanti.
Dapat 1 ucapan yg berbunyi "sanah helwah ya ukht, ingatlah, betul umur bukan menentukan apa-apa... tapi, umur membawa kamu semakin dekat dengan mati. kamu semakin dekat denag kubur. jadi persiapkanlah bekalmu secukup2nya kerana Izrail itu setiap hari menjenguk kita. hanya menunggu saat-saatnya sahaja. semoga ALLAH menambahkan keberkatan pada umurmu seiring doa-doa sahabat."
Sungguh terkesan...InsyaALLAH ...Doa dan ingatan kalian membantu aku membina diri.
banyak sungguh kenangan yg terlakar pada kelahiran kali ini. terima kasih pada semua ucapan yg telah aku terima dari sahabat2, alang aiman,sudi dgr celoteh hari2.Ruhil for that vdeo yg melelhkan air mata..hihi... pada akak yg bagi cincin tu. tenkiu dear. walaupun dirimu sendiri dalam kesempitan, aku janji akan menjaga cincin tu.. thanks buat azie dan dalila yg memeriahkan mlm bfdayku....berhabis duit sbb celbrated my bufday. aku tak mengharap lebih pun.. taklupa buat huda, amal n mira jugak...kek coklat yg sedap.skit perut konon...heheheh..
buat teman-teman sekelas, thanks a lot untuk rehlah yg sangat2 seronok n bezzzz kt sg tekala tu.even banyak ujian nk smpai ke sana, tapi kita boleh juga smpai dgn selamat

.. hikmahnya kita tak tahu.apa yg paling penting,ianya menjadi kenangan terindah buat kita semua....akan kuingat sampai bila2 saat2 'indah' itu even aku kena agak teruk....hihi
harap-harap kita semua jadi sahabat till jannah.no gduh2 n su'uzhon..ada pape xpuas hati, boleh selesai cara baik.itu  lebih baik....
satu jer doa dan harapan ku sempena ulang tahun kali ini... MENJADI SOLEHAH.....
hati sering berbisik...aku ingin menjadi wanita solehah dan muslihah...
namun wasilah untuk sampai kepadanya amat susah! payah!
terasa berat pada mujahadah, lelah istiqamah...
berbekalkan kurniaan pinjamanNya....
tidak berhenti aku memohon,
moga diteguhkan azam tanpa kenal erti menyerah,
ditetapkan hati untuk meneruskan islah,

hingga aku berjaya mencapai SOLEHAH....
~anak soleh adalah pencen kubur mak ayah~
~wanita solehah adalah sebaik-baik perhiasan....~
 الَّذِينَ آمَنُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفاً
 Orang-orang yang beriman, berperang pada jalan Allah; dan orang-orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan). Oleh sebab itu, perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah.~surah An- Nisa':76~
moga hidup ini terus berjalan seiring dengan rahmat dan keredhaanNya.... thank buat bonda tercinta. tanpanya,aku tidak mengenal dunia ini....
#creditted to Aishah Daud#


No comments:

Post a Comment